První kroky v novém dotačním portálu
Kroky zde uvedené je třeba provést v daném pořadí, jinak není možné některé kroky provést.
Například lze vytvořit formulář bez dotačního programu, ale ne program bez oblasti podpory nebo dotačního
fondu.
Stejně tak nelze vytvořit žádost o podporu, bez vytvořeného programu, ale formuláře v programu vyžadované
můžete upravit kdykoli
-
Nastavit základní informace o organizaci v
Administrátor > Správa organizací
Především pak- v sekci "Základní nastavení organizace", kde lze vypnout registraci / přihlašování uživatel
- v sekci "Nastavení dotačního procesu", která určuje základní předpoklady o průběhu procesu podání a vyřízení žádostí
- v sekci "Technické údaje" a "Nastavení e-mailů" lze portál spojit s Datovou Schránkou, vlastním e-mailovým serverem a přidat logo dotačního portálu
- Vytvořit dotační fond
- Vytvořit oblast(i) podpory
- Vytvořit alespoň 1 program, ve kterém poskytujete podporu
- Vytvořit 1 formulář, který budete vyžadovat od žadatelů vyplnit, při podání žádosti
- Vytvořit výzvu k podání žádostí o dotace, abyste si mohli proces otestovat
- Vytvořit žádost ve vytvořeném programu, a otestovat jak probíhá proces vyplnění
Práce s uživateli
- upravovat svoji identitu
- spravovat historii přijaté veřejné podpory
- sdílet svůj účet s dalšími uživateli
Pro správce portálu je pak důležité, že mohou vstoupit do jiného registrovaného uživatele, jako forma uživatelské podpory. Toto samozřejmě může provést jen oprávněná role.
Žádná role nebo tým v systému, nemůže přímo upravovat podané žádosti, to může vždy jen uživatel.
Vyjímku tvoří Správce dotačního portálu a Správce uživatel, který může upravit žádost před jejím podáním, ne
však už ve chvíli, kdy je žádost odeslána (elektronicky nebo papírově).
Po úpravě rolí nebo týmů daného uživatele, se musí daný uživatel odhlásit a znovu přihlásit, aby se změny projevily.
Uživatelské role
Systém obsahuje několik málo rolí, pro základní rozdělení kompetencí.
Pouze Správce dotačního portálu nebo Správce uživatel může jiným uživatelům udělovat/odebírat role nebo upravovat jejich členství v týmech.
Název role | Popis kompetencí |
---|---|
Správce Dotačního Portálu |
|
Správce Uživatel |
|
Správce dotací |
|
Správce historie žadatelů |
|
Správce Wiki / Podpory |
|
Super Ekonom |
|
Týmy / Struktura dotačního úřadu
Týmy, také "organizační jednotky dotačního úřadu", jsou způsobem, jak rozdělit a organizovat práci zaměstnanců dotačního úřadu, při zpracování podaných žádostí
Narozdíl od rolí, které jsou statické v rámci Dotačního Software, týmy jsou zcela v kompetenci dotačního
úřadu.
Typicky slouží k určení jednotek, jako jsou komise a výbory, příslušnost k odborům které poskytují dotace
nebo nad dotačním procesem dohlíží.
Členství v týmu uživateli samo o sobě nedává žádné pravomoci, je nutné, aby týmu byly přiřazeny kompetence v konkrétním dotačním programu nebo pod-programu. Vjímkou je náhled na historii žadatelů (výsledek správy v sekci "Historie žadatelů"), každý člen týmu, může vidět historii žadatelů a žádostí, které úřad zpracoval v předchozích letech.
Tým může být zodpovědný za jednu nebo více činností, které jsou spojené s procesem zpracování podaných žádostí, činnosti (kompetence) musí být rozděleny v každém dotačním programu a jsou rozdělené následovně
Kompetence týmu | Povolené úkony |
---|---|
Formální kontrola |
|
Návrh výše dotace |
|
Hodnocení dotace |
|
Schválení výše dotace |
|
Nastavení výsledného stavu žádosti |
|
Náhled na žádosti |
|
Stejně jako u Rolí, pokud se změní zařazení uživatele, musí se uživatel odhlásit a znovu přihlásit, aby se změny projevily